”Când dragostea vorbește, vocile tuturor zeilor par a fi adormite în armonia raiului." William Shakespeare


BINE AŢI VENIT!



24 decembrie 2011

Noapte minunată, noapte desfătată

de Bartolomeu Valeriu Anania

Noapte liniştită, noapte desfătată, 
Naşti în toată vremea ce-ai rodit odată. 
Steaua călătoare, leneşă’n amiezi, 
Din genunea clipei ritmic o’ntrupezi 
Şi mi-o urci în tindă, lumea s’o cuprindă
Ca o nestemată prinsă pe oglindă. 
Cine te citeşte, cine mi te-arată,
Noapte liniştită, noapte desfătată?
Fluier cu ciobanii, cânt cu ei din flaut 
Şi pe la’nceputul cronicii te caut,
Mintea să mi-o stâmpăr, cum de încăpuşi 
În măsura vremii dintre doi ţăruşi?
Umblu’n cartea toată, eşti mereu în carte. 
Foaia te desparte, faţa nu te’mparte. 
Îmi surâzi din slova paginii deschise 
Şi din tot cuprinsul filelor nescrise, 
Zilnic dăruindu-mi viaţa pintenoagă, 
Ca o rugaciune scrisă pe zăloagă. 
Şi cantări de leagăn cânţi ca şi-a altădată,
Tot atât de vie şi adevărată, 
Limpede’n vecie, limpede’n clipită, 
 Noapte minunată, noapte liniştită!



Niciun comentariu: